jenniewestergren

Alla inlägg under mars 2012

Av jennie westergren - 31 mars 2012 17:59

så har man för första gången skrivit högskoleprovet..har varit väldigt taggad att göra det för att sedan börja läsa lite kurser, då min utbildning som jag vill gå inte startar upp denna hösten heller..men jag kommer ju ha en ny chans på att göra provet då jag inte tror det gick så väldigt bra..:(


den verbala delen var nog mest lyckad, men den kvantitativa delen med all matte med mera blev väl ganska mycket gissning tyvärr..:(


men det är inget att hänga läpp för utan det är bara att ta nya tag och skriva det igen om det skulle ha gått väldigt dåligt! man kan ju rätta sina svar nu men är väldigt nervös lver att göra det, då det just nu känns bättre att inget veta..:) då kan man ju leva på hoppet att det gick bra..:)


har varit en lång dag, med mycket tankenötter, så jag ljuger ju inte när jag säger att jag är väldigt trött!! men samtidigt hade det varit roligt att gå ut med goda vänner!!


Eller varför inte gå in på www.guess.com och spendera lite pengar på en ny och fin väska..:) det skulle nog muntra upp mig!!


   

någon av dessa hade ju inte varit helt fel..:) får nog ta och kolla kontot lite och se hur detta skulle passa in..:)


imorgon är det dags för fiskepremiär för gubben så man får ta och hitta på något med barnen..:)


nu blir det snart godis och läskr och givetvis mys med barnen...)

tjingeling

Av jennie westergren - 30 mars 2012 08:16

efter 3 dagar i Stockhom var det dags för jobb igår igen, och jobba ja det fick man verkligen göra..:) dagen var ganska lugn och man fick endel gjort, men när vi slog upp dörrarna för att ha vår After Work, så blev det kaos..:) tur dock hade jag Mikaela med mig igår som jag egentligen skulle visa hur vi jobbar och lite rutiner och tider att ta fasta på, men det var bara att glömma då hon stod fast i kassan och jag grillen..:)


det var riktigt mycket att göra och samtidigt som man kände att detta med att visa inte riktigt gick så var det sjukt roligt att jobba..:) man hade och göra hela tiden och alla grilltallrikar tog slut och då fick man börja med de vanliga..:)


ja himmel och pannkaka var det var att göra igår..:) man var ganska trött när man kom hem, men det är jag gärna när man haft roligt..:) få se om man blir inringd idag, skrev en liten lapp om att det var ok, så vi får se...kan bli lite jobbigt att vara själv om det blir som igår..


snart är det dags att dra sig till Maskinakuten AB för byte från mina gamla sommardäck till mina sprillans nya, samt skifte från vinterdäck till sommardäck, så nu kan den sista snön komma så vi får vår ordentligt..:) ja det hade väl varit min otur om det skulle komma mycket snö nu när jag byter till sommardäck hahah..:)


helgen kommer bestå av högskoleprovet..ska bli intressant och kul att göra det..:) fick rådet igår att jag kanske skulle bli lärare..:) vem vet vad livte har utstakat för mig..:)



nu måste gaddarna borstas och sedan fixa både mig och Savannah..hörs kanske sen..:)

tjingeling

Av jennie westergren - 28 mars 2012 17:39

då har man kommit hem från Stockholm efter att ha varit där sen i måndags..det har varit intensiva och givande dagar..:)

i måndags drog jag med Jeanette på en promenad till stureplan för att kolla in modet och även leta efter en butik som sålde Guess väskor..:) vart först på Åhléns och det var så tråkigt utbud så jag fann inget jag ville ha..:(


problemet var att jag hittade ingen butik som hade märket heller på stureplan, och de jag frågade hade inte en aning..:( så jag fick vara utan en ny väska denna gången..får väl shoppa över internet istället..:)


vi mötte en fin dam som hade riktigt chockrosa pumps med hög klack en stor cape som tydligen inte tyckte om att vi gick bakom henne så hon sa några väl valda ord som vi inte förstod, men det var säkert inga snälla ord och släppte förbi oss..:)problemet var ju att hon vinglade ju från ena sidan till den andra så det var ju inte lätt att komma förbi henne..:)


igår var det då dags för vår avtalskonferens och den var välldigt givande, sitter i en av förhandlingsdelegationernna så man har varit med och diskuterat och kommit fram till de prioriteringar som vi tycker som man sedan har tagit i förbundsstyrelsen att föreslå avtalskonferensen..det börjar dra ihop sig nu och nu börjar ett hårt men spännande arbete fram till den sista maj!


idag har vi haft det lite lugnare och jag slutade till lunch, så jag köpte mig en ny biljett hem och var i Trollhättan redan 16.00..:) fick jobbat lite på tåget hem...:) det var skönt att komma hem medans det fortfarande var ljust ute och man hinner pussa barnen..:)


imorgon väntar jobb igen 10-21 men är sen ledig i dagarna 3 som kommer kantas att att få nya sommardäck på bilen och högskoleprovet!!! har aldrig gjort provet så jag vet inte vad jag har att vänta mig, har dock gjort några gamla prov, men det blir ju helt annorlunda när man väl är där och känner nog en större press då..


köpte en ny e-bok på www.dito.se nu inför resan och denna gången blev det en bok av Carolina Gynning..:) har ju bestämt mig för att jag en dag ska äga en tavla av henne och jag blev så färälskad i en av hennes tavlor när jag var på en av hennes utställningar hon hade med sin mamma på PUB i Stockholm, men den är ju såld tyvärr..:(


  boken är jättebra och tycker hon skriver bra och lättläst..:) jag älskar ju bäcker så idag kommer den vara utläst..:) men så är det med böcker som jag tycker är bra och inte vill släppa..:)


såg idag förresten att jag vann budgivningen på tradera om en reseplånbok..:)

    


trodde jag kunde slippa alla bilder men såhär ser den ut iallafall..:)


nu ska jag bara betala den så den kan skickas till mig..:)

börjar längta riktigt ordentligt till den 11 Juni då jag och mamma lyfter från landvetter till Side och vårt lilla pensionat vi alltid lligger på..:) denna gången är det lite överraskningar till mamma med hoppas hon kommer bli glad..:)


dags att njuta av den sista solen innan den går ner och givetvis mysa med både man och barn en stund..:)

tjingeling!

Av jennie westergren - 24 mars 2012 08:18

det blev inte riktigt att sova till klockan ringde idag, barnen vaknade och det var lika bra att gå upp, nu har första koppen kaffe runnit ner i strupen och innan man åker till jobbet ska en kopp ner till..:)


blir en lång dag på jobbet idag med, jobbar 10-21 och kommer nog vara lika trött efter denna dagen som jag var igår, men sen är det bara söndag kvar innan man sätter sig på tåget till stockholm på måndagen!


ska upp på avtalskonferens och delegationsutbildning..ska bli så spännande, men samtidigt så känns det konstigt när våra politiska parti helt plötsligt har lagt sig i vår avtalsrörelse och i media för alla att läsa! sänkta ingångslöner både för ungdomar och andra i vissa branscher verkar vara lösningen på arbetslösheten..har aldrig hört något så korkat..men så är jag ju inte blåmärkt heller som skor mig på de som har mindre!


vi som jobbar i branschen är inte där för att vi är svaga, inte ser någon framtidsutsikt, eller egentligen lågutbildade heller även om det kanske inte krävs så mycket utbildning, vi är där för vi älskar branschen som sådan, och det ska vi tydligen inte ha betalt för, men vad händer den dagen ingen vill jobba i braschen längre för att villkoren är så dåliga att man inte klarar sig på lönen! vilket redan är verklighet för många..


innan jag blir för upprörd så ska jag göra mig iordning för att bege mig till Coopet! lönehelg då vet man vad som gäller..:)


hoppas alla får en bra dag det tänker jag se till då jag ska till jobbet, som finns i en bransch som jag älskar!! inte för att jag är svag, lågutbildad med mera utan för att jag är jag och är stolt över det!!!

 


tjingeling!

Av jennie westergren - 23 mars 2012 21:56

idag har det verkligen varit fart i restaurangen, det märktes att det var löningsdag..:) tiden springer iväg, och jag har massor att göra imorgon som jag inte hann med idag tyvärr trots att man jobbade från 10.00 till 21..morgondagen ser likadan ut och det kommer vara minst lika mycket som idag.


hade hand om after worken idag och det var arr göra hela tiden..stod konstant vid grillen och flippade burgare och fläskfilétoast..


gårdagen avlöpte väldigt bra, fick hämtat min bil och summan att betala var helt ok! men både jag och barnen ville behålla lånebilen som vi hade, men tråkigt nog gick de inte med på det! kan verkligen inte förstå varför hahah..:)


eftersom gårdagen var så himla bra så tänkte jag att nu har jag tur på triss och köpte två lotter men fick inse att jag istället har tur i kärlek och det är ju inte fy skam..:) haha


nu ska jag bara ta det lugnt innan det är dags att knyta sig för en intensiv dag på jobbet imorgon med!


lite visdomsord för den som vill läsa..:)

      jag älskar att läsa små visdomsord, som ofta kanske inte upplevs som stora men om man verkligen tar de till sig kan göra största möjliga skillnad!


nu säger jag   tjingeling!

Av jennie westergren - 22 mars 2012 09:26

efter denna natt var det skönt att vakna och inse att det bara var en otäck dröm..:) har inte haft mardrömmar sen jag var liten tror jag och hade en sådan olustkänsla att det var på riktigt trots att jag inte vet vad jag drömde..:( men en ljus morgon kom och allt var som vanligt..:)


tog barnen och körde bilen till Mekonomen på morgonen, min lilla pärla gick ju inte igenom besiktningen, det var hela 52% skillnad på bromsarna fram så det var bara att bita i det sura äpplet och lämna den på verkstad..


så idag var det dags!


när vi kom till Mekonomen kom de ut och mötte upp mig och jag sa att ni får ju höra av er när ni är klara med bilen så tar vi bussen ut och hämtar den..killen sa - nej ta denna bilen, inte ska ni åka buss! så jag fick låna en bil av dem som jag förfogar över hela dagen, behöver bara slänga i lite soppa när jag lämnar tillbaka den..:)


det kallar jag god service!!!!


Barnen älskade bilen och tyckte att de kunde behålla min bil och att vi fick deras..:) och den var inte helt fel att köra, kanske dags att byta bil snart haha..:)


väl hemma ringer jag mamma och hon är så glad, på måndag skriver de kontrakt på ett hus de köpt! och de är så förväntansfulla och glada..är sååå glad för deras skull! detta kommer bli super för dom..stort grattis till er !!


Känner att allt börjar falla på plats och ser en stor ljusning i livet. efter denna natt har dagen bara bjudit på bra saker och känner att detta blir bra! nu får man väl hoppas på att inte bilen blir för dyr..:) att det kommer kosta det vet jag och har jag otur behöver de byta bromsoken och då blir det en mindre trevlig historia, men just nu känns allt bara toppen!


 


tänkvärt!


nu ska jag drick en god kopp kaffe och glädjas åt allt jag har, och jag har mycket att glädjas åt!

tjingeling

Av jennie westergren - 21 mars 2012 20:14

jag har en passion för väskor..det blir några stycken per år om man säger så..:) ett favoritmärke är Guess och har några plånböcker och väskor hemma..:)


var inne på deras sida nu och hittade några favoriter jag hoppas kunna lägga till i min samling..:)

      hittade givetvis fler men dessa hoppas jag kunna köpa iallafall..:)


googlade runt lite idag med på andra sidor och fann en annan väska som jag oxå blev förtjust i..:) ja det är ju inte så svårt för mig att bli förtjust i både plånböcker och väskor hihi..:)


det är en Maria Montazami väska..

  tyckte den var riktigt läcker..den fanna jag på www.frozza.se denna tror jag inte kommer bli min men drömma kan man ju..:)


nu blir det film och chill i soffan..:)

tjingeling

Av jennie westergren - 21 mars 2012 11:44

har precis kommit från tandläkaren och idag var det inget kul..:( skulle laga ett hål, och hon bedövade men en nerv vägrade bli bedövad idag, så en stund där gjorde det riktigt ont..:(


men nu är det lagat iallafall och halva ansiktet bedövat, har precis satt igång lite kaffe och hoppas kunna få i mig lite iallafall hahah..:) kommer väl se hur roligt ut som helst men det får jag bjuda på..


senare ska jag ta barnen och storhandla, Savannah brukar tycka det är kul men William ja han hade nog gjort läxor hemma än att följa med så detta ska bli intressant hur detta ska gå..:) men så får det bli idag.


surfade runt lite bland mina favoritsidor idag, inte för att jag kanske behöver en ny väska men man måste ju hålla koll..:) hade sambon fått bestämma hade det inte blivit någon ny väska på flera år, men nu har han ju inte den turen att få göra det haha..:) då hade det blivit mycket flugbindningsmaterial, fiskesaker, slipstenar och knivar mindre för hans del haha..så jag tror vi passar bra ihop..när det gäller att shoppa!!


hittade en fin datorväska på www.accessora.se. hade varit toppen om den hade funnits som Ipad väska då hade jag köpt den direkt!


 

tycker den är riktigt läcker och passar ju mig perfekt tycker jag!!


får väl ta mig en funderare, priset var kanske inte dyrt men kanske inte riktigt vad jag ska lägga på en väska just nu..:) snygg är den iallafall och drömma kan man ju hihi..


nu kaffe innan det är dags att hämta son och dra till Coop Forum för handling!

tjingeling

Ovido - Quiz & Flashcards