jenniewestergren

Alla inlägg under april 2012

Av jennie westergren - 29 april 2012 09:19

ibland kan man bli lite irriterad på sig själv, gjorde allt som skulle göras igår så man skulle kunna slappa idag, nu när söndagen kommit och man egentligen inte har några måsten så är man rastlös och det enda man vill är att hitta på något..:)


det ser ju ut som det kan bli en riktigt fin dag för att göra massor hihi..:) blev lite sovmorgon idag, barnen sov de med så jag var först uppe, eller nu ljuger jag! har ju ingen aning om nör gubben gick upp och begav sig ut för att fiska, men av de som är kvar hemma var jag först upp..:)


nu dricks det kaffe och i huvudet så går funderingarnan över vad man ska hitta på!!


kanske skulle ta bilen och åka och hälsa på någon, och när man spinner vidare på den idén så blir det ju till vem ska man åka.


nu är det snart min årliga födelsedag med!! den 4 maj kryper sig närmre, men jag vet ju redan vad jag ska göra!! det är min jobbhelg så födelsedagen kommer spenderas på jobbet, med jobb hela dagen fram till 21 för att sedan jobba lördagen till 21 och söndagen till 18.. får hoppas barnen kommer och gratulerar mig så jag får se dem en liten stund på fredagen..:) tror inte man har förtur på att vara ledig när man fyller år hihi..:)


får ta och fira min födelsedag dagen innan man fyller år med tårta och gos med barnen..:) gubben kommer ju vara bortrest och komma hem lagom till att hämta barnen på fredag eftermiddag så han vet jag inte riktigt hur jag ska fira med..maj månad kommer betyda mycket resor för honom så vi får väl säga hej i dörren till varandra..


men snart är det sommar!!


nu skriker barnen efter frukost så nu kan jag inte sitta här, dags att göra sig nyttig..:)


tjingeling

Av jennie westergren - 27 april 2012 17:34

idag med posten kom då brevet från sjukhuset om Savannahs inläggning. så den 10 maj läggs hon in på sjukhuset här i Trollhättan och kl 20.00 startar de med blodproverna, sedan kommer de att komma var 30e minut och hämta blod under de nästkommande 12 timmarna..så kl 08.00 tar de det sista provet dagen efter.


när det sista provet är taget kommer vi få frukost och sedan få åka hem..


kommer bli jobbigt för både mig och Savannah men värst helt klart för henne, hoppas dock att hon kanske kan sova över några gånger då de kommer sätta en slang i vardera arm på henne som de kommer använda när de tappar blod. och har man lite tur då så kanske hon inte vaknar alla gånger.


jag tror inte jag kommer kunna sova så mycket, så man kommer nog vara mör när man blir utskriven och ska köra raka vägen ner till Göteborg för ett besök hos hennes ögonläkare. sen blir det nog raka vägen hem för att få sova ut tror jag.


det är ju inte alla som vet så mycket om min dotter och vad som felar henne. Denna inläggning beror på att hon inte växer som hon ska, har växt ca 5 cm på 3 år vilket inte är så mycket precis. man vet inte varför hon inte växer, kan ju vara flera orsaker och man ska nu börja utreda detta. det vi vet är att hon har tillväxthormon, men man vet inte hur mycket som kroppen har, så för att mäta detta är det denna metod man får använda då kroppen har den största förbrukningen under tiden som man sover.


om hon nu har en normal dos med tillväxthormon så vet jag faktiskt inte i nuläget vad man kommer göra, då horminsprutor då är uteslutet, man får inte ge dessa sprutor om kroppen har tillräckligt med hormon själv.


men hennes läkare tycker även han att hon borde ha växt betydligt mer än vad hon gjort..men nu får vi invänta vad detta ger först och främst innan man försöker hitta nya lösningar.


nu ska jag börja med lite mat

tjingeling




Av jennie westergren - 26 april 2012 17:22

idag på morgonen hämtade jag ut mitt rekomenderade paket från hemköp, blev lite skeptisk när jag fick det då det var ganska litet men jag tänkte väl att man har väl paketerat ner min necesär väl så den har blivit liten..


kom hem och öppnade och såg med detsamma att detta var ju inte ens i närheten likt av vad jag hade budat på och vunnit..:( har mailat dem och ifrågasatt hur jag med en som jag kallar sminkväska ska få plats med allt som skulle vara perfekt för en långresa som det stod i beskrivningen..och hur en bild kan ljuga så som deras tydligen gjorde..har dock inte fått något svar än men hoppas det kommer annars får jag väl anmäla dem på tradera för att de inte har en korrekt beskrivning ens med bilder..


såhär ser den ut som jag budade på och vann

 


och så här ser den ut som jag fick


 


ja jag kanske har dålig syn men jag hittar inga likheter dessa emellan!!!!


tråkigt då jag var jättenöjd med reseplånboken som jag oxå vann av samma säljare på tradera..hoppas nu verkligen på svar och att de kommer rätta iordning det, har inte ännu lämnat något omdöme då jag hoppas vi ska klara upp detta så jag i slutändan ändå kan ge positivt.


nu ska jag iväg på möte kanske hinner skriva om dagen när jag kommer hem ikväll, men i korta drag så har dagen varit bra, har varit på uppsökeri hela dagen, slängde mig snabbt in på meddo och solade innan man hämtade barnen, betalade räkningar, och deklarerade..:)


ha det gott

tjingeling

Av jennie westergren - 25 april 2012 21:12

nu kan man börja räkna ner när det endast är 47 dagar kvar till man återser härliga Side i Turkiet..:) vi kommer som vanligt att ligga på vårt lilla pensionat inne i antika Side, får se om vi än en gång får vårt rum som vi haft de 3 senaste gångerna..:) ska bil härligt att återse familjen som har det igen..får erkänna att det känns lite som att komma hem..:)


skulle tagit och beställt lite till resan på taxfreen idag men det glömde jag av så det får bli imorgon istället..om mitt minne inte sviker mig så med hihi..


har en liten överraskning till min mor när vi ska åka med, men det kan jag ju inte skriva ut här då även hon kan läsa denna blogg...så det får jag hålla för mig själv haha..:)


satt och gick igenom alla mina bilder från turkiet de år vi varit där och har satt ihop ett litet axplock..så härligt och snart är jag där!!!!

                                det var ganska svårt att bara välja några stycken men snart kommer det ännu fler..:)


nu är det dags att förbereda sig för att lägga huvudet på kudden, har varit en högst intressant dag idag, det var dag2 på uppsökeri i Trollhättan..imorgon tar vi det sista i Trollhättan för denna gången..och då är det viktigt att vara pigg, ska ju sola imorgon med..:)


så ha en fortsatt trevlig kväll

tjingeling

Av jennie westergren - 23 april 2012 20:45

nu har man inte skrivit på några dagar..ooops..:) men jag tror inte jag har ett så intressant liv att folk stormar till min blogg hahaha..:)

helgen har varit lugn, spenderat tiden på jobbet som man gör varannan helg, det var en lite konstig helg, ganska mycket på lördagen men söndagen var urkass, nu kommer ju i och för sig lönen denna vecka..så det var säkert därför och då är det härligt att veta att man är ledig..:)


idag har jag varit ledig och fixat iordning i köket..har tagit bort byrån vi hade där då den var stor och tog mycket plats i ett redan litet kök och jag måste säga att jag blev nöjd..:)

 

så nu blev det hyllor på ena väggen, och längst upp står de fina lådorna jag köpte på coop idag..:)

det som är lite tråkigt med huset vi bor i är ju att vi inte får använda oss av ena väggen då all el går där , annars hade vi hellre haft hyllorna på den väggen..


men eidar är bestämda och så får det bli..:)


har sen i lördags inte mått så bra, hoppas väl på att det ska bli som bestämt men just nu vet jag inte vart det lutar..inge kul när man var så glad för att bli så ledsen och eventuellt inte kunna göra något åt det..

nu kan jag bara vänta och se hur det kommer bli..men blir det inte som lovat så kommer jag att flyga i taket och det kommer ingen vilja vara med om..jag blir inte arg så väldigt ofta men när jag blir det vill man helst inte vara i närheten av mig...sur och envis kan jag vara mest jämt tycker jag..:) men riktgit arg är det inte många som sett mig..


imorgon är det dags att vara ute och besöka arbetsplatser..:) ska bli roligt det var ett tag sen jag var ute..och eftermiddagen kommer som nu bestämt vara att pressa sig i solen en stund..


just det, höll på att köra rätt in i en bil idag, det kändes tryggt att veta att man har nya bromsar och nya däck..:) för om inte minns fel så gäller inte högerregeln när man kör ut från en parkering utan utfartsregeln och då ska de lämna företräde och först köra ut när det är fritt..men jag hann stanna annars hade min bil suttit fast i hennes förarsida...barnenundrade varför jag tvärnitade..sa väl även några väl valda ord som barnen gav mig banner för..:)


nu ska jag ta mig en öl och se om det finns något på tv, sitter här i min ensamthet när barnen sover och gubben är och fiskar..alla när och kära får ha en trevlig kväll


tjingeling

Av jennie westergren - 19 april 2012 20:47

dagen har varit toppen idag, ledig och ännu bättre älsklingen jobbade hemma idag så vi hade honom här..:) han skulle egentligen kommit hem idag, men kom redan igår..:)


jag tog mig en tur till Överby idag för att se om jobbet hade de hyllplanen som jag skulle ha till köket, men det slutade med att det fick bli cheapy för att få tag på detta, trodde jag hade fått med mig allt men hade totalt missat att vi bara har gipsväggar överallt i hela lägenheten så man behövde ju även expanders eller vad det nu heter, så det var bara att sätta sig i bilen och åka igen..:(


men jag hade inte tur denna gången tyvärr, körde till XL byggservise i trollhättan och trodde att de skulle ha samma sortiment som de i Vänersborg, men det hade de inte så jag kom hem med något som Niclas inte ville använda..:( men tänkte att han skulle få fixa det imorgon och sätta upp den nu i helgen så har jag något att göra när jag är ledig på måndag..:)


nu jobbar man hela helgen..har ju min jobbehelg då man gör 30 timmar på 3 dagar, man är lätt mör i kroppen när helgen är över, då är det skönt att man tycker det är kul att jobba..:)


det har som sagt varit en mycket lugn dag, och laddar inför att jobba ..:) har inte haft ont idag heller och det är ju så skönt!!!!! igår var man inte direkt kaxig och tårarna var inte långt borta, men som sagt idag var det riktigt skönt att vakna och inte ha ont..:)


nu ska jag ta en öl och slappa i soffan och titta på Revenge..:)

tjingeling

Av jennie westergren - 17 april 2012 17:25

man kan ju säga att man har ett riktigt aprilväder, ömsom sol och ömson snö,hagel och regn..:) idag var det åter dags att åka till sjukan med Savannah för ta sprutan igen, det händer ju varannan vecka så det är ju inget nytt..de vägde och mätte henne och hon är hela 101,7 cm och väger 16,4 kg..en nätt liten flicka..:) min lilla prinssesa..


idag fick man åka och handla själv på sin lediga dag, då Savannah skulle till dagis och vara med på Mulle, hon tycker verkligen att det är kul och vill inte missa detta, kändes riktigt konstigt då man vant sig vid att hon alltid är med..:) tog en liten sväng inom det gröna apoteket och köpte hem några öl..:)


var inom hemköp oxå och hämtade mitt paket från eleven.se..en liten present till mig från mig..:)       detta fanns i mitt lilla paket..:) lite nya fräscha ögonskuggor, en mascara som fått finfina betyg och en coverkräm..fick lite prover oxå..:) en ny doft från Jessica, en hugo doft, en ansiktskrubb och en kroppsscrub..härligt med prover tycker jag..:)


fick även en lite väska med innehåll från too faced för att jag beställde två av deras produkter..:)


väl hemma så kastade jag ihop två degar till mitt nytto bröd, receptet har jag fått av Marie ( hon bjöd på det brödet till frukost nu när vi var nere i Halmstad och hälsade på och vad det var gott..:) ett lättbakat bröd som inte ska jäsa..:) att det smakar toppen och är nyttigt är ju inte helt fel det heller.

 

ett mycket gott bröd..:) och har ju som sagt redan hunnit provsmaka..:)


nu är det dags för William att läsa sin läsläxa, så nu kallar han på mig..han har redan hunnit med sin skrivläxa och sin matteläxa..:) sen blir det att baka miniscones till barnen till kvällsmat, det har de beställt då de absolut inte tyckte om mammas bröd..:)


älsklingen är bortrest igen..:( kommer eventuellt hem imorgonkväll annars får man vänta tills på torsdag.


tjingeling

Av jennie westergren - 15 april 2012 09:43

i fredags fick vi rycket att åka ner och hälsa på vänner i Halmstad, så det var att packa in barnen och sängkläder i bilen och köra..:) anhalten blev att spendera kvällen med de goda vännerna Dragan och Marie..:) det var längsen vi sågs och det var så mysigt att vara tillsammans igen..blev en lugn kväll med lite gott att dricka och såg på filmen Farsan..:)


hade inte sett filmen innan och roligt när både jag och sambon utbrister: men faan det är ju möllan han går in i när han ska köpa fisken..:) hahaha..


på lördagen var det dags att packa in barnen igen tillsammans med sängkläderna och bege sig mot Trollis igen, stannade till vid mitt gamla jobb och hälsade på sina gamla arbetskamrater..:) saknar dem väldigt mycket!! allt såg ut som vanligt, och man kände sig hemma direkt!!


efter en fika, styrde vi bilen mot Heberg och ett pitstop hemma hos sin kära vän Jeannette, där hon hade plockat ihop en bra påse med kläder till Savannah..:) vi hann inte stanna så länge men lite snack han det bli..:) känns så konstigt att man bor så långt ifrån ..:( man vill ju ha sina vänner nära..men tur att det finns sociala medier och telefoner så man inte tappar kontakten..:)


kvällen bjöd på en rolig kväll på Båberg hemma i Trollis..:) jag och Tina satte kosan dit och dansade loss under kvällen..:) det blev några roliga skratt och dans!! blev väl ganska överrumplad efter att ha dansat med en karl, och han frågar om mitt telefonnummer..trodde man presenterade sig först hahaha..:) jag sa helt enkelt att vi ses kanske här igen..mitt nummer behåller jag för mig själv..:)


idag lyser solen och gubben är och fiskar..få se vad jag och barnen hittar på idag..:)


ha en bra dag

tjingeling


Ovido - Quiz & Flashcards