jenniewestergren

Alla inlägg under juni 2012

Av jennie westergren - 25 juni 2012 08:13

så har man varit hemma efter en underbar vecka i Side Turkiets pärla..:) det har varit underbart skönt, solen har skinit hela tiden, god mat som alltid och läskande gott i glaset!! Det har som vanligt varit jag och mamma som åkt, och det är alltid lika roligt..vi har bara tagit det lugnt och mått gott, men ändå tagit vara på både dag och kväll..men man har inte haft några måsten utan har kunnat ta dagen som den kommer..


när vi kom ner var Lena och Hasse redan nere och hade varit där några dagar, åhhhh så roligt det var att se dem igen!! konstigt att vi ses i Turkiet och inte på hemmaplan när vi har så nära till varandraq, men det får det bli ändring på nu när vi kommit hem..:)


jag och Hasse tog mod till oss och jag fick äntligen åka Parasailing..:) det var helt underbart, och vi var väl ca 130 meter upp i luften..vilken känsla att vara där uppe..:)

  se så härligt!!!!   


vi får ta med en bild på underbara Lena och Hasse, är så glad att jag lärt känna dem!!

 

dessa härliga människor är helt underbara att resa med..:)


en av kvällarna så passade vi på att äta riktig turkisk mat och den smakade ljuvligt och den heter om jag inte minns helt fel Testi kebab.


  och ja de slår sönder den och i denna lerkruka finns en underbar gryta!! till denna fick vi ris och lite pommes och sallad..mums!!!!


stranden var som vanligt väldigt lockande och där spenderade vi de flesta dagarna, härligt skönt i vattnet men visssa dagar var det knappt svalkande då det var så varmt...mesta tiden spenderade jag under parasoll och en bra bok..men så har man inget bra pigment så så fick det bli..:)

 

det är ju populärt att fota sina fötter mot havet, så då fick man gå mot strömmen och ta med sina knän istället..:) detta var en av dagarna när det fläcktade skönt!!


under min tid i Turkiet så lärde man känna Malin som är tillsammans med Ahmet, de har en helt underbar restaurang, med toppen mat och väldigt fin service, de var med oss en dag på stranden och då helt från ingenstans hade vi bestämt tid på eftermiddagen att besöka en tatuerare för att tatuera oss..:) så det kan bli när man har semester..:) så här kommer en bild på min jag gjorde..:)

 


är väldigt nöjd och det bästa av allt var att det inte gjorde ont, så nervös hade jag inte behövt varit men det är lätt att säga det i efterhand..:)


Side är en helt underbar liten hamnstad, och vi älskar varje gång vi får möjlighet att åka hit jag och mamma..:) vi får väl se hur det blir nästa år, då apollo har plockat bort vårt lilla lilla hotell inne i antika Side..har hört av mig till dem på flera sätt och hoppas att de tar och skriver kontrakt med hotellet så vi kan åka, annars får vi ta och boka direkt med dem nästa år och bara ta en flygstol ner..men mest smidigt hade ju varit om de hade med det i sitt utbud..


nu en liten bild på hur man gör turkisk glass samt en annan väldigt känd bild från underbara Side!!

    och vilka är det som har åkt tillsammans jo det är ju då jag och min underbara mamma så som avslutning så får det bli en bild på oss som är tagen på vårt favoritställe när det gäller kaffe..afrodithe tror jag det stavas och där har vi avnjutit många goda kaffe..favoriten i år var iced kaffe som bestod av espresso, vanlijglass och grädde toppad med lite riven choklad..:)

 


det har varit en underbar vecka och man längtar ju ner igen så fort man kommit hem..

nu hoppas vi att det blir en resa nästa år eller varför inte en vecka nu i höst..:)


tjingeling!

Ovido - Quiz & Flashcards