jenniewestergren

Alla inlägg under maj 2012

Av jennie westergren - 15 maj 2012 20:08

i Torsdags slutade man tidigare för att hämta Savannah och bege sig till Näl barnavdelning 23blå..blev inskrivna kl 16 och fick komma till rummet, vi skulle dela med en annan tjej som just då inte var på plats.


de började med att gå igenom lite vad som skulle ske och rutiner med mera.


jag frågade om hur det var med mat, och får då sagt till mig att vi bjuder barnen på mat men inte föräldern, det var ju för mig ganska förvånande då vi varit inlagda förr, där den som sover med barnet får mat men det har ju varit sjukhus i Göteborg det varit.


hon hänvisade då mig till restaurangen, som redan hade stängt och till cafeterian, där jag kunde välja mos och korv eller färdigfrysta rätter..jag bad dem då att prata med dem som skriver kallelsen att man där kan lägga till att det bara är barn som får mat..kändes väldigt snopet att köpa en köttbullsmacka när man precis lämnat jobbet och man jobbar i restaurang..kunde ju haft mat med mig..


jag tycker att det är en ganska viktig sak, alla har kanske inte så att de kan köpa mat, och då hade de haft möjlighet att fixa mat hemma och ta med..och värst av allt var att man fick betal 5 kr för varje kopp kaffe..och det blev ju några stycken om man säger så...


vid halv fem emlades hon och vid halv sju satte de in plastslangarna  på henne så det skulle bli lätt under natten att ta det blod det behövde.


kanske skulle snabbt säga varför vi var inlagda..min dotter Savannah växer inte som hon ska, de har via ett valigt blodprov sett att det finns tillväxthormon, men för att utläsa om det finns tillräckligt så läggs man in och de mäter det genom att ta flertalet blodprov under natten. dvs de tar blodprover en gång var 30:e minut i 12 timmar.

man upptäckte att Savannah inte växte som hon skulle när vi var på 4 årskontrollen för 2 år sen, då hade hon knappt växt någonting och hon hade hoppat ner en rad i sin tillväxtkurva.

detta ledde till en rad besök dels hos reumatologen, som ganska snart uteslöt att det skulle vara hennes barnreumatism som var tillväxthämmande då hon inte hade några besvär av den och egentligen knappt har haft, då började man utreda om det hade med den kortisonbehandlingen hon fått inför sina ögon operationer om det var den som ställt till det, men det uteslöt man även den ganska snabbt så man ansåg att hon inte ätit en tillräckligt hög dos och alldeles för kort till för att vara tillväxthämmande. under denna utredning kom man däremot fram till att hennes binjure inte fungerade som den skulle och det hade med hennes opnpldroppar att göra då hon tydligen är extremt överkänslig..så man hittade något som man inte sökte och det får man ju säga var tur.


så nu stod vi då inför att kolla omd et kunde vara att hon inte har tillräckligt med tillväxthormon..resan att kolla detta har tagit tid då vi har varit tvugna att få igång binjuren först och haft ett x antal bakslag med hennes ögon.


kl 20.00 gick vi till sängs och de tog första omgången blod, sedan kom de som sagt in var 30:e minut..starx innan 22 så sa jag att nu var det dags att sova när de varit inne kl 22 och Savannah somnade snabbt efter det provet och sov sedan hela natten igenom, det var verkligen skönt, värre var det ju dock med mig då jag inte fick en blund i ögonen tyvärr..:(


den tjejen som vi delade rum med hade problem med sitt insulin så hos henne var de inne 1 gång i timmen och hos Savannah då 2 ggr så den förbannade dörren öppnades 3 ggr i timmen och man hann aldrig somna innan det kom in någon..men man härdade ut och efter lång väntan så kom då äntligen gryningen..


kl 08.00 tog de sista omgången blod och vi fick äta frukost innan vi blev utskrivna.


  nu blir det en ganksa lång väntan innan vi vet hur det står still, stod att det tog mellan 4-6 veckor innan man fixk svar.


men det är en tapper tjej och hon ger mig mycket styrka

nu håller vi tummarna på att allt detta med växten ska lösa sig


tjingeling från mig och Savannah

Av jennie westergren - 15 maj 2012 19:45

nu var det ett tag sen man skrev, har hänt endel under denna tiden. idag har vi varit på vårkonsert på Williams skola, han var jätteduktig..hans klass hade en astrid lindgren musical..:) det var roligt att se hur han agerade och han gillade det verkligen..:)


veckan flöt på som det skulle med en liten förändring att man nu jobbade dagtid på tisdagen och onsdagen..:) var verkligen skitkul att vara i grillen..sambon var bortrest tisdagen och onsdagen..torsdagen var även den lite annorlunda då man egentligen skulle köra långpass men slutade redan 14.30 då man skulle hämta Savannah och det var inläggning på Näl i Trollhättan ( mer om det i nästa blogginlägg) Sambon var så snäll så han tog ledigt på fredagen och körde Savannah till Göteborg och träff med ögonläkaren, och tur var det för jag hade inte varit kapabel till att köra, då jag inte sovit under natten.


det var Teresias sista dag på jobbet, och hon kommer bli saknad, var inne snabbt och lämnade en liten present till henne..och det kändes konstigt att komma till jobbet i måndags och hon inte var där..


var ledig i helgen som var, och den kantades med ett finbesök av Sambons fiskevän och hans dotter, alltid lika trevligt att se dem även om det är alltför sällan! söndagen gick åt till att åka till Göteborg och Lilla hugo blev 4 år, tänk vad tiden går..:) lego blev det i present och det verkade uppskattat eller det kanske var att man skulle bygga en brandbil..:)


Savannah tappade sin andra tand i lördags oxå..:) även den ploppade ut när vi satt i bilen..:)

 

det blev en ganska stor glugg med två tänder tappade där nere..:)


igår var det dags för jobb igen, dagen var lugn även om den kändes lite konstig..det var den nye kockens första dag eftersom Teresia slutade i fredags..kommer sakna henne! men det flöt på bra och vips så var klockan sju och det var dags att gå hem igen..


idag har det varit sjukhusbesök med Savannah, det var dags för sprutan igen, och idag kände jag mig ganska elak då vi inte hade något emlaplåster hemma så det fick gå bra utan..det gick ju och jag pratade inte om att jag hade glömt det och Savannah sa inget..men man blir lika ledsen i hjärtat varje gång så hon blir så ledsen eftersom den gör ganska ont..:( men det gick snabbt över och det var dags för utvecklingsamtal på dagis samt näst sita gången med Mulle..:) idag var de vid dammen och letade grodyngel...


nu ligger barnen och själv ska jag bara blogga om sjukhusbesöket med sedan får det bli kvällen för mig...

tjingeling

Av jennie westergren - 6 maj 2012 19:22

så var denna jobbhelg över, har varit en ganksa lugn helg, det var dock mycket under dagen igår, men det lugnade ner sig till kvällen så jag fick lov att stänga en timme tidigare, mot att jag började en timme tidigare idag och det gjorde mig ingenting..:)


i fredags blev man ett år äldre, men vad betyder en siffra när man inte känner sig en dag över 22..:) eller jo efter en runda med tjejerna så känner man sig ganska gammal när man vaknar dagen efter haha..:) men jag skyller på att jag gör det för sällan haha..:)


det kommer blommor till jobbet från älsklingen, så fina var dem och allt i rosa..:)


iadg var det ganska lugnt på jobbet och tog hand om grillen idag, jag och sofia bytte lite så hon fick stå i kassan och jag då i grillen. hade redan förberett allt för måndagen så det kändes lugnt att överlämna kassan till henne..:) allt gick bra idag, nu ligger barnen i sina sängar då vi ska upp tidigt imorgon. jag ska hålla min första skolinformation för hotell och restaurangprogramet på Magnus Åberg gymnasium här i Trollhättan och nu känner jag mig verkligen nervös..stackars elever haha min försökskaniner hihi..:)


och efter det blir det snabbt att hämta dottern på dagis och köra upp till sjukhuset och träffa en logoped..det tog endast 9 månader innan de hittade en återbesökstid hmmmm hur var det nu med 3 månaders garantin tro!!!


nu blir det slapp i soffan innan man ska till sängen och sova..:)

tjingeling

Av jennie westergren - 1 maj 2012 08:28

 igår firade jag och min älskling hela 14 år tillsammans, tiden har bara flugit iväg och min kärlek bara växer med tiden  . det hela började med en fest en en vecka innan valborg, där såg jag honom!! jag visste vem han var sedan innan, men denna kväll slog det gnistor och han var mannen i mitt liv. men det blev inget då för så lätt skulle det minsann inte bli..:) jag hade mycket på gång i mitt liv och var påväg att flytta till Göteborg från Halmstad, för att starta ett nytt kapitel i mitt liv.


Vi pratade i telefon hela veckan varje kväll, och lärde känna varandra bättre och bättre, och på torsdagen hade jag bestämt mig, jag skulle stanna i Halmstad! jag berättade detta under kvällssamtalet och jag tror det var då även han bestämde sig för att detta var värt att satsa på..:) Detta är ett beslut jag aldrig har ångrat!!!


På lördagen det vill säga den 30/4 1998 var vi bjudna på samma fest igen och vi bestämde oss för att gå tillsammans, han hämtade mig och vi körde dit, det var med mycket pirr i magen som man satte sig i bilen och åkte. Ingen av oss hade uttryckt vad vi kände, fast han visste nog mycket väl vad jag både tyckte och kände..:)


kvällen fortskred och jag blev nog mer och mer frustrerad då jag visste att han var mannen i mitt liv och ingenting hände!! så jag tog saken i egna händer och helt sonika frågade om han hade bestämt sig och att jag ville ha honom...den kyssen i köket jag fick då glömmer jag aldrig   det var kärlek och jag gick på rosa moln!!


nu 14 år senare kan jag fortfarande känna den känslan jag kände när vi två blev en!!


    


nu har det gått 14 år och vi har två underbara barn, flyttat och startat ett nytt kapitel i Trollhättan.


jag är så glad och lycklig över att få vara tillsammans med dig och jag älskar dig av hela mitt hjärta


tjingeling!


Ovido - Quiz & Flashcards