jenniewestergren

Alla inlägg under augusti 2014

Av jennie westergren - 28 augusti 2014 06:05

Så var snart veckan slut igen, det går fort nu! Igår var en bra dag, hade Björn med mig på förmiddagen och det var väldigt lärorikt :) hade några bra samtal då också och fick bra input!

Gårdagen var en helt vanlig dag hände inte så mycket, nu när skolorna har börjat är det mycket fokus på läxor det tar sin tid. Det är härligt att sitta ner med barnen och se deras utveckling :)

Jag är så glad och lycklig just nu, och det är mycket som spelar in som gör mig det.

Idag gick barnen upp i gryningen och trött var bara förnamnet, tror båda egentligen sov när jag lånade dem, tur att de får sova lite längre imorgon. Då är det bara jag som får gå upp tidigt. Men det ska väl gå som vanligt, pedagogiskt sagt så handlar det ju om när man väljer att få och lägga sig :)

Nu går vi mot höst och det är en fin årstid :) och man får plocka fram alla tjocka tröjor och krypa ner under filten gillar verkligen hösten, bladen skiftar färg, naturen ser ut som ett konstverk!

Önskar alla en bra dag!!

Av jennie westergren - 27 augusti 2014 06:34

Efter två dagar med lite sömn eller ja tre dagar kan man säga var det lite segt att få upp idag. Men det var bara att gå upp när klockan ringde.

Nu har man fått i sig två koppar kaffe och väntar på att tåget ska rulla in på perrongen.

Det har varit två inspirerande och bra dagar med många bra seminarier och föreläsningar. Man har lärt sig mycket och det är framförallt en föreläsning som jag kommer minnas länge!! Vilken pondus!!

Idag kommer en annan fantastisk man till oss, det vill säga Björn. Vi ska ha fortsättning på säljträningen. Så det gäller att fokusera idag :)

Vill tacka min fina mamma som gjorde det möjligt för mig att åka med på kick offen i Stockholm, du är guld värd! Vet inte hur jag skulle klara mig utan dig!!

Nu har snart halva veckan gått och det är idag det händer, det känner jag på mig, idag är en bra dag!

Ska ta och blunda lite och försöka piggna till lite.
Tjingeling !

Av jennie westergren - 22 augusti 2014 06:52

Så är det sista arbetsdagen denna veckan, dagarna bara springer iväg. Tyckte det nyss var tisdag.

Idag var barnen väldigt trötta, men så har jag ju slitit upp dem 05.10 nu i två dagar. Såg redan på dem igår att de var trötta så då blev det sängen kvart över åtta för dem och de somnade på två sekunder :) får väl se hur länge de orkar vara uppe idag.

Idag blir en spännande dag det känner jag på mig :) kanske är det idag det händer :)

Helgen kommer bli lugn, tänker inte ha några måsten alls! Bara slappa, fast det kanske man inte ska säga för då händer det väl en massa hela tiden :)

Nu ska jag först och främst lägga fokus på att jobba, så får vibbar vad som händer sen!

Tjingeling!

Av jennie westergren - 21 augusti 2014 06:57

Gårdagen flög iväg och klockan blev snabbt fem och tåget tog mig hem. Barnen var hemma när jag kom hem och de hade gjort sina sysslor :) kattlådan var ren och rummen städade :)

Känner att det går bra nu :)

Igår var första dagen inskolande igen och man spenderade ca en timme med att fylla i alla papper som de egentligen redan har till både fritids och skolan. Ingen fleändring mot förra terminen men de vill ändå ha nyaskrivna papper.

Idag skulle barnen upp lite tidigare då jag fick lov att lämna dem redan klockan halv sex så jag hinner med 05.52 tåget och kan vara på plats och börja jobba halv åtta.

Vi gjorde alla förberedelser innan vi sa godnatt trodde jag men jag kunde inte ha mer fel :(

Imorse när jag väckte barnen så trodde sonen först att han skulle kunna ha shorts och t-shirt på sig, när han inte kunde det tog han på sig sina tasiga mysbyxor, när jag sa att han inte kunde ha dem heller bröt värsta vulkanutbrottet ut!

Kan väl lite lätt säga att jag tappade fattningen, för en stund och mitt goda morgonhumör försvann snabbare än blixten. Så dagen syssla blir att fixa i sina garderober så de har ordning och vet vart sina kläder finns och att de ska läggas fram, tänker inte ha en sådan morgon till.

Men tur så har man en bit till jobbet så nu är jag på bra humör och ser fram emot dagens utmaningar och möjligheter :)

Snart framme på jobbet ha en fin dag alla!!

Av jennie westergren - 20 augusti 2014 06:48

Idag var barnen trötta när jag väckte dem, de var så kaxiga igår kväll när jag gick med på att de kunde få titta på hela idol men då skulle de inte bråka när jag väckte dem på morgonen :)

Bråket uteblev men trötta det var de, de får ju gå upp tidigare än vanligt nu när jag är själv med dem.

Imorgon blir det ytterligare lite tidigare då jag kollade på fritids imorse om jag kunde lämna dem halv sex istället så jag hinner till jobbet till halv åtta och därmed kan sluta halv fem och komma hem i tid. Det fick jättebra.

Idag kommer jag inte vara lika nervös nä barnen ska gå hem själva och vara själva tills jag kommer, de var hur duktiga som helst :) så snart kanske vi kan utesluta fritids efter skolan så att de kan gå hem och vara själva längre :)

Idag var det fordonsfel på tåget så jag hann med 05.52 tåget då det inte kom förrän 06.13 hade precis ställt mig på perrongen, så har jag tur kanske jag kommer fram till jobbet till halv åtta :)

Igår var en tuff dag, men det är bara att skaka av sig, ta nya tag och se alla möjligheter istället! Så idag är det nya friska tag :)

Jag måste bara säga att livet är härligt!

Nu känns det som att hösten är på ingång och snart plockas alla gosiga stickade tröjor fram :) älskar hösten! När man kan krypa ner under en filt i soffan och mysa :)

Av jennie westergren - 19 augusti 2014 06:03

Det blev en kort arbetsdag som inte hann börja förrän jag satt på tåget hem igen. Idag gör vi ett nytt försök.

Gårdagen var inget roligt. Jag var trött och frusen. Kontaktade 1177 och de trodde jag hade fått i mig något som jag inte tålde eller matförgiftning.

Känner mig helt ok idag och jag längtar till jobbet, nu har jag verkligenen lång ToDo list. Alla man skulle ringt igår plus alla idag. Men det är så roligt!

Idag åker gubben på mässa och kommer hem på fredag, så nu blir det tidiga mornar för barnen och de ska gå hem och vara själva till jag kommer. Så stora de är nu:)

Blir inget långt inlägg idag, ska ta och vila ögonen lite så jag piggnar till ordentligt. Det går hur smidigt som helst att pendla det jag saknar dock är att det på stora delar inte finns någon täckning :(

Men jag får väl se det som att det då finns tid för vila innan arbetsdagen börjar :)

Av jennie westergren - 18 augusti 2014 06:08

Hade svårt att somna inatt, kan ju kanske bero på att man inte kom i säng i tid eller att jag inte var tillräckligt trött. Men klockan har ringt och nu sitter man på tåget.

Nu med den nya tabellen är denna tid tillbaka, det är gott.

Helgen har varit lugn och skön! Jag och Savannah tog en tur till Göteborg och shoppade och myste i lördags:) vi hade en riktig mamma dotter dag. Och det gick ju inte att ta fel på att hon är min dotter då vi nästan uteslutande tittade på väskor :)

Och väskor med plånböcker kom vi hem med!

Söndagen var grå och regnig, så då var vi hemma och fixade inför veckan, Niclas åker på mässa imorgon och då kommer barnen få gå hem själva och vara ensamma en stund till jag kommer hem.

Var en snabbis och handlade hem det som behövs, blev även nya ryggsäckar och innetofflor till barnen. De har en skofri skola så alla barnen ska ha innetofflor, när jag läste den lappen första gången trodde jag att det stod skoldel skola och då kan ni ju själv tänka er hur mina tankegångar gick :) hur fick man ihop detta! :)

Nu väntas det en ny vecka med nya möjligheter och utmaningar. Detvser vi fram emot! Satt och jobbade lite i helgen. Fick ihop ett excelark med företag, får se om det är några att ha :)

Tåget jag sitter på har man ku sagt inte kan gå i sin maxfart och att de ska göra vad de kan för att vi ska komma i tid till Göteborg, men vi får väl se hur det för med det.

Vill önska alla en fin dag!

Av jennie westergren - 16 augusti 2014 11:15

Idag tar jag med mig ett av mina hjärtan till Göteborg för att strosa runt och ha en mysdag. Hon är väldigt förväntansfull då det är tåg vi ska åka :)

Det var väldigt längesen hon åkte tåg, tror hon låg i barnvagn sist :) hon hoppar omkring och kan inte sitta still :)

Snart kommer tåget och vårt äventyr kan börja!
Ha en bra dag alla!

Ovido - Quiz & Flashcards