jenniewestergren

Alla inlägg under september 2014

Av jennie westergren - 29 september 2014 05:53

Klockan ringde väldigt tidigt idag trots att den ringde sin vanliga tid. Klockan måste gå fortare nu när hösten är här. Känns inte som jag har sovit alls under natten. Skönt dock är att bag ändå är ganska pigg :)

Helgen har varit härlig, jag och Savannah shoppade i lördags, dock blev jag utan denna gången. I lördags var det bara shopping till Savannah :) hon super nöjd! Blev lite nya kläder och ny jacka, rosa så klart :)

Niclas tog Willliam efter innebandyn och köpte jacka till honom, ha. Fick välja själv och är nöjd med sitt val :)

Igår var vi hos kusinen Axel på barnkalas, tror han blev nöjd med sin present. Det var bu några år sen William var så liten och tiderna med leksaker förändras ju över tid. Men han verkade nöjd :)

Stannade och åt ljuvlig mat på gyllene måsen med mamma och Roland, man blir lika glad varje gång man träffar dem. Hade det gått hade bag träffat min fina mamma oftare.

Bilturen hem vill jag helst glömma tog betydligt längre tid än vanligt.

Nu är det dags att sätta lurarna i öronen och blunda en stund!!

Av jennie westergren - 26 september 2014 06:15

Idag fick det bli det senare tåget, kändes bättre i mammahjärtat att lämna barnen på fritids nu klockan sex istället för halv sex. Tror de var rätt glada över det också :)

Hade en lugn och skön kväll igår, trodde väl inte mina ögon att barnen skulle ligga i sina sängar och slumra sött när klockan var åtta, men det gjorde dem :)

Jag hade ju bara sagt att de skulle göra kvällsbestyren med tandborstning med mera så de skulle vara klara när det väl var dags, men de hoppade i sängen när det var klart och då säger man ju inget mer än att man pussar och kramar dem godnatt :)

Älskar mina trollungar!!

Idag är det fredag och en härlig helg inväntas, kommer avslutas med kalas på söndag. Så morgondagen kommer innebära att springa omkring för att hitta present! Har ingen aning alls vad jag ska köpa tyvärr :( men jag ska väl kunna komma på något får vi väl hoppas.

Nu sitter man på stationen och väntar på att tåget ska rulla in på plattformen och en ny arbetsdag kan ta sin början :)

Tjingeling!!

Av jennie westergren - 24 september 2014 06:23

Klockan ringde redan 03.50 imorse, sjukt tidigt!
Idag blir det en heldag i Stockholm på Kistamässan.

Det var relativt lugnt att köra till Landvetter, dock kom det sina skurar men jag var ute i god tid så nu sitter man med kaffe och försöker piggna till :)

Det ska bli spännande idag och ser fram emot alla möten med alla människor. Det är ganska mycket folk i rörelse på Landvetter och alla är på väg någonstans!

Och nu är det dags gör mig att gå igenom säkerhetskontrollen!

Tjingeling!

Av jennie westergren - 22 september 2014 06:05

Helgen har varit lugn och skön, städat tvättat, fått mina troll klippta och bara tagit det lugnt. Nu börjar en ny arbetsvecka som innebär ett besök till huvudstaden.

Idag är det kontoret som gäller och massor att göra. Idag var det riktigt mörkt när klockan ringde så jag trodde först att jag hade satt klockan fel men pigg var jag och rätt hade jag ställt den.

Det är så mysigt nu när det blir lite mörkare och man kan börja tända ljus hemma, sätta sig under en filt och bara mysa :)

Idag är det ingen skola. Det var någon utvecklingsdag så då får de bara ha roligt på fritid idag.
Barnen ville egentligen vara hemma men ingen av oss är på hemmaplan idag och jag ville inte att de skulle vara hemma hela dagen ensamma

Nu är vi på väg mot jobbet och dags att läsa lite :)
Tjingeling

Av jennie westergren - 18 september 2014 05:52

Kom inte ihåg vantar idag heller :) det innebär att man får skylla sig själv att man fryser och att fingrarna kommer kännas som frysta fiskpinnar :)

Igår somnade man på tåget hem, kanske inte det mest optimala när man åkte Karlstad tåget och första stopp är Trollhättan, men ibland har man tur när den som satt jämte mig fick ett telefonsamtal med en ringsignal som hade kunnat väcka döda :)

Hade en lugn kväll hemma och att jag låg i sängen till halv tio hör ju inte till vanligheterna, måste vara därför man var sjukt trött i morse när man gick upp, men det finns inget som inte kan fixas med lite kaffe i kroppen :)

Snart ska tåget rulla in, perrongen fylls av människor och många pratar politik, intressant att höra allas tankar och funderingar. Men tiden får utvisa hur det egentligen blev och hur osäkert läge det är.

Nu ska jag iallafall läsa en stund innan arbetsdagen tar fart
Tjingeling

Av jennie westergren - 17 september 2014 05:51

Idag var det kallt ute och jag saknade mina vantar.
Nu får jag nog säga att hösten har kommit och det för att stanna. Nu är det dags att plocka fram allas stickade tröjor :) måste erkänna att jag gillar hösten.

Tog en sväng om min bror och min svägerska innan bag åkte hem igår, hon är så söt med sin mage och jag längtar tills man får träffa lilla knytet :)

Nu känner man att man kommit in i sina rutiner och barnen likaså. Skolan har nu varit igång några veckor och allt är som det ska igen efter en härlig sommar.

Nu har halva veckan gått och det är snart helg igen och det kommer bli frisörbesök för hela slanten. Båda barnen har vår som växer som ogräs :) så nu ska de friseras :)

Dags att hoppa på tåget och en ny arbetsdag kan snart startas :)
Tjingeling

Av jennie westergren - 12 september 2014 05:52

Men vad hände med denna veckan? Nu är det fredag igen och snart helg.
Denna veckan har liksom alla andra veckor den senaste tiden bara flugit iväg.

Igår ringde de från skolan och Savannah behövde hämtas då hon fått feber, när jag kom hem från jobbet märktes det tydligt att hon inte var bra och klagade även på att hon hade ont i örat.

Det hör ju inte till vanligheterna att hon sover när klockan är halvsju på kvällen. Fick bara pussa henne godnatt sen sov hon. Hon vaknade till nu på morgonen då hon hörde mig vara uppe. så jag pussade en kokhet älskling på pannan och la henne i min säng.

Mitt älskade hjärta!

Idag blir det full rulle på jobbet :) så det är bäst att ladda batterierna :)

Nu ska tåget rulla in och bag ska ta och läsa lite.
Tjingeling

Av jennie westergren - 11 september 2014 05:50

Var på ett seminarie igår där de som höll i seminariet är väldigt intressanta för mina två mässor. Jag blev mer övertygad när jag hade lyssnat på dem. Fick en stund innan seminariet prata med vd: n och det var ett väldigt bra samtal. Efter pratade jag med Göteborgs kontoret och det kan nog bli bra detta :)

När man väl kom tillbaka till bilen så fanns det en fin gul biljett på bilen, betalt hade jag men tydligen i fel automat :( varför har man tre stycken så nära? De måste ju tjäna multum på att ha det så. Men det är bara att bita i det sura äpplet och betala :(

Är så nöjd att barnen klarar sig så bra, de är glada över att ha fått detta ansvar :) och de visar varje dag hur stora de blivit. Nu kan man handla innan man kommer hem och sonen brukar berätta vad vi behöver :)

Nu är det en ny dag och det är dags att sätta sig på tåget! Känner att det blir en bra dag, trivs så bra på jobbet och ser framemot varje dag!

Ha en bra dag det han jag ha :)
Tjingeling

Ovido - Quiz & Flashcards