jenniewestergren

Alla inlägg under oktober 2013

Av jennie westergren - 29 oktober 2013 18:21

Sitter just nu fast i Herrljunga och väntar på att vår förare ska anlända i taxi så vi kan ta oss vidare hem till Vänersborg. Då det har varit problem på sträckan mellan Herrljunga och Borås under dagen på grund av stormen som gjorde att ett träd drog med sig en ledning.

min förhoppning är att vi snart ska åka, vill hem!!

Av jennie westergren - 29 oktober 2013 08:10

Då har vi sista dagen i Stockholm, idag får vi besök av Ylva Johansson. Detta ska bli jätte intressant! Har ätit god hotell frukost så nu är man mätt i magen, nu ska man bara vakna så man är på hugget och kan ställa en massa frågor :)

Dags att köra igång dagen!

Av jennie westergren - 28 oktober 2013 09:26

Lite försenade är vi och kommer väl vara på stationen vid 9.40 om vi har tur. Konstigt att det ska vara så svårt att komma fram när tidtabellen säger att vi ska vara framme.

Idag vankas det förbundsstyrelsemöte med start kl 10. Man kan ju hoppas att tid finnes för lite shopping :)

Shopping i Stockholm är ju aldrig fel! :) det kändes konstigt att inte åka till sin praktik idag men ser fram emot planeringskonferensen på onsdag.

Nästa station Stockholm, Stockholm nästa station!

Av jennie westergren - 27 oktober 2013 18:20

Idag är det söndag och den har varit hur härlig som helst :)

igår var det jobb för hela slanten, att jobba en lönelördag gör att man som alltid får bekänna färg, men så roligt det är. Jobbade i Delin och det var många man fick ge råd om vad de skulle köpa och vad som passade till.


idag började dagen med att man hade fått en timme mer att sova vilket inte var helt fel, var rätt trött igår när man lade sig då man varit igång i 6 dagar.


stor del av dagen spenderades på Överby, då det skulle fixas naglar, hade även tänkt att bli klippt, men de hade ingen ledig tid idag så då fick det bli att handla hårfärg :)


hittade lite nya kläder på Cassels oxå, så det blev lite nytt i höstgarderoben :)


Imorgon bär det av till Stockholm igen, så det blir att gå upp i grynningen det vill säga klockan kommer ringa 04.10..är egentligen helt vansinningt tidigt men ibland har man inget val.. kommer vara i Stockholm till på tisdag sen bär det av hemåt igen bara för att sova en natt hemma innan detär dags att åka till Mollösund för planeringskonferens med MiG :)


Denn veckan kommer man få tenta resultatet i marknadsföring, återkoppling på varumärkesplattformen samt en återkoppling på examensarbetet och första inlämningsuppgiften det vill säga planeringen för examensarbetet..kommer vara nervöst hela veckan!!


då det verkar väntas oväder så får man längta sig tillbaka till i somras när man var i härliga Side

 


nu blir det packning och lite mys med barnen innan det är dags för sängen

tjingeling!



Av jennie westergren - 25 oktober 2013 05:57

Då är man uppe och dagen började redan kl 04.00 och av någon anledning var jag inte ens trött när klockan ringde :)

Idag ska man vara med på sitt första frukostseminarium och det är en viktig och spännande föreläsning idag :)

Det är lite nervöst då man ska bli intervjuad om vad jag ser mig när jag är färdig med min utbildning och det är ca 100 anmälda :)

Idag är det fredag och man slutar tidigt men ser redan fram emot nästa vecka:)

Först är det Stockholm två dagar sen planeringskonferens med jobbet två dagar :)

Nu rullar vi in mot Göteborgs central!

Savannah blev jättenöjd med sin dräkt

Av jennie westergren - 24 oktober 2013 17:38

Då sitter man på tåget hem från Göteborg igen :)

På lunchen idag var det spårvagn till kungportstorget och in på Buttricks och köpte en halloween dräkt till Savannah som ska på halloween disco på skolan imorgon, tur att hon alltid är ute i god tid NOT! :)

Hittade lite till mig med fast inte på Buttricks :)

Idag blir det att lägga sig tidigt få klockan kommer ringa 04.10 så man hinner med första tåget imorgon och närvara vid mitt första frukostseminarium, smått nervös då 100 personer anmält sig och jag ska bli intervjuad!! :)

Tjingeling!

Man längtar tillbaka :)

Av jennie westergren - 23 oktober 2013 07:32

Då är det tredje dagen på sin praktikplats, idag är det bara jag och VD:n på plats :)

Blir att jobba på med de arbetsuppgifter man fått!

Börjar kunna detta med att pendla och det känns inte så jobbigt. Visst hår man upp tidigare än man brukar men det får man ta igen på tåget :)

Har inte ens problem att fixa mig rätt med spårvagn och allt får man skryta är jag lite imponerad av mig själv :)

Nu blir det att blunda en stund innan man är inne på Göteborgs central

Ha en bra dag!

Av jennie westergren - 22 oktober 2013 17:08

Då har man gjort en dag till på MiG och varit med på första personalmötet, inspirerande :) sen har jag förberett inför frukostseminariumet på fredag morgon. Då ska man upp kl 04.15 för att vara i tid få se hur pigg man är då :)

Nu sitter man på tåget hem för att gå på föräldramöte, ser inte direkt fram emot det tyvärr :(

Ovido - Quiz & Flashcards