jenniewestergren

Alla inlägg under november 2013

Av jennie westergren - 29 november 2013 14:01

Klockan ringde 04.30 och idag var man pigg, dagen var här när vi äntligen skulle ha vår domkyrkofrukost där Göteborg & company är frukostvärdar.

Det ligger mycket arbete bakom för våra 450 anmälda medlemmar och gäster.

Först ut var Göteborgs lucia och de sjöng otroligt vackert! Därefter var det dags för vår fina Kia att prata och vår fina Anna att tända första adventljuset.

Camilla från Göteborg & CO berättade lite om alla evenemang som varit i år och vad som komma skulle!

Därefter kom vår flashmob!! Göteborg gospelkör var utplacerad bland alla andra bara reste sig upp och började sjunga samtidigt som de gick fram mot altaret :) det var bara så häftigt!!!

Alla var super nöjda och vi var alla i stämning :)

Dagen har bara rusat iväg fick in en monterxörsäljning till och nu är det dags att ta tåget hem och ha utvecklingssamtal för Savannah.

Vi säger ett stort grattis till vår fina Anna som fyller år idag!!

Ha en fortsatt trevlig fredag!

Av jennie westergren - 28 november 2013 07:07

Nu kan man ju tro att jag ska åka långt och vara bort länge, men resan går till Göteborg med övernattning :)

Imorgon har vi vår stämningsfulla domkyrkofrukost och då ska vi vara på plats redan 05.45 för att färdigställa allt , tåg från Trollande går som först 05.22 och blir man inte i tid.

Min käre bror och hans fina sambo ställer upp och tar in mig som gäst över natten, det tackar man otroligt mycket för.

Det blir min första men absolut inte min sista domkyrkofrukost, Göteborgs lucia och gospelkör kommer och det är Göteborg & CO som är frukostvärdar.

Igår var en bra dag trots att vårt system låg nere hela förmiddagen, så man inte kom åt sina dokument men då får man improvisera :)

Helgen kommer snabbt och lördagen blir som vanligt innebandy, sen tror jag det finns oplanerad tid kanske skulle ta och plocka fram advent då :) en härlig tid med mörker och mycket tända ljus :)

Innan vi vet är julen och nyåret här och vips så är det 2014 och ett nytt spännande år tar vid!!!

Önskar er alla en fin dag!

Detta möts jag av varje dag jag kommer till jobbet :) vackert!!

Av jennie westergren - 27 november 2013 07:06

Idag var det lätt att hoppa ur sängen, sovit gott och känner mig utvilad! Det var ett tag sen.

Barnen dock tyckte morgonen kom lite för snabbt, men de gick upp och vi hade det mysigt :)

Igår var jag på vårt utbildningsseminarium som hade temat: your English is good, but it is good enough?

Vilket seminarium så bra!!! Är så tacksam att min kusin kunde ta barnen. Vilka föreläsare!! Nu har man fått inspiration och stärkt mig själv det är ju faktiskt inte så farligt att prata och många nya ord lärde man sig som är otroligt vanliga fast vi inte har lärt oss dem i Sverige.

Detta är Jeff och vilken inspirationskälla :)

Idag är en ny dag och jag är förväntansfull, kan det vara denna dagen det händer? :)

Avslutar med det konstaterande sonen sa när jag lämnade dem på fritids: - mamma säg hejdå nu, jag sket i att gå på toa hemma så vi inte skulle komma försent så du inte ska missa tåget!!

Kände att det inte var läge och prata om att det finns andra ord att använda istället för sket :)

Med ett leende på läpparna styrde jag mot stationen, nu sitter man på tåget fortfarande med ett leende :)

Ha en bra dag !!

Av jennie westergren - 26 november 2013 06:46

Idag är det KALLT! Nu är vintern här och det är bara snön vi väntar på. Barnen var inte alls glada över att väckas tio i sex idag men med lite god frukost tog de sig ur sängen i alla fall :)

Idag blir en spännande dag, ska vara med på mitt första utbildningsseminarium. Det handlar om is you English good enough? Fler och fler företag etablerar sig internationellt då många gränser suddats ut så för att nå framgång är det viktigt att kunna engelska i tal och skrift.

Min kära kusin kommer att hämta barnen idag, tack än en gång gör din hjälp!

Nu ska jag ta och frysa lite till innan tåget kommer och att det förhoppningsvis finns värme så man får tillbaka känseln :)

Ha en bra dag!!

Av jennie westergren - 25 november 2013 06:46

Så var det måndag igen och man är uppe, fått kaffe i dig och man kan starta färden mot Göteborg. Helgen har kantats av innebandy och shopping :)

Hela lördagen var vi på Arena Älvhögsborg och sonen hade sammandrag i innebandyn.

De spelade som ett lag och var jätteduktiga men det höll inte hela vägen fram, men så stolta vi var. De blir bara bättre och bättre :) jag stod merparten i kiosken och efter dagen kunde vi ge laget mer pengar i kassan :)

Söndagen började med att följa sonen till sin innebandylompis, därefter åkte jag och Savannah till Överby för lite shopping. Nu äntligen skulle hon köpa sin cd- spelare :) själv blev det en ny datorväska. Shoppingen avslutades med en härlig fika:)

Det var en härlig helg och nu väntar en härlig jobb vecka :)

Ha en bra dag!!

Av jennie westergren - 22 november 2013 05:48

På grund av ett godståg blir man just nu minst en kvart sen in till Göteborg, men med den marginal jag har så borde jag inte komma försent!

Kallt som sjutton är det idag, fryser så jag skakar trots vinterjacka.

Idag är det BDO som är frukostvärdar och det kommer bli ett väldigt intressant frukostseminarium. Man får verkligen lära sig en massa nya saker på dessa möten!

Igår fick man sluta redan kl 15 så sonen skulle hinna till sin innebandy och lycklig var han, är det något han verkligen inte vill missa så är det den, och igår tränades det zon spel nu inför sammandraget på lördag.

Sovmorgon får det bli en annan dag, det är vi som håller i sammandraget och allt ska ställas iordning, kiosken ska öppnas och göras iordning, men så roligt det ska bli :)

Nu blunda lite, man är ju inte jättepigg då man varit uppe den 04.00 precis :)

Ha en bra dag!!

Av jennie westergren - 21 november 2013 07:09

Idag var det inte lika kallt som igår så några rutor på bilen behövdes inte skrapas, nu låg ett tunt lager med snö på marken :)

Kvällen igår gick i trötthetens tecken för oss alla tre! Efter hämtning på fritids fick vi åka och laga Savannahs glasögon och då passade vi även på att äta lite på mc Donalds, nu kan man ju lugnt säga att några happy meal räcker inte längre! Dock är det bara positivt gör nu slipper man alla leksaker :)

Idag ska man sluta tidigt redan kl 15 så man hinner hem och få i väg sonen på sin innebandy, det var en lycklig son jag fick när jag berättade att det gick att lösa så han fick komma dit ibland är man bara bäst! :)

Idag måste jag få in några sälj, kalla samtal är inte riktigt lätta!! Men envis som jag är så ska det hå, nu har man ju fått en kontakt och det är dags att plocka fram alla vinningar för mina kunder och påvisa kundnyttan med att vara med oss :)

Resten av veckan blir det fullt upp med mys, innebandy och möten :) härligt när man har att göra!! Det är sammandrag i helgen och William är så taggad inför detta :) roligt att se hur han verkligen hittat vad han vill göra!!

Nu blunda lite innan man är framme i Göteborg och arbetsdagen börjar.

Av jennie westergren - 20 november 2013 06:47

Nu är det dags att sätta klockan på tio miniuter tidigare för nu ska man göra iordning sig skälv, barnen och bilen :) tur att den inte behöver lika stor omsorg som mig :)

Igår var en bra dag och jag kunde hämta barnen Liiite tidigare då jag kom med 16.15 tåget.

Väl hemma var det en lugn kväll med läxläsning överst på listan! Sen var det ju då dags att hejja fram Sverige i fotbollen, och det såg bra ut innan den skickliga och snabba Ronaldo punkterade det svenska laget genom att göra tre mål!!

Men det är dock tur att det blev som det blev, nu vet man att man slipper sitta klistrad framför tv:n :)

Idag är man otroligt trött och för första gången vill jag bara att dagen ska gå så man får sova igen.

Ha en bra dag!!

Ovido - Quiz & Flashcards