jenniewestergren

Av jennie westergren - 4 augusti 2014 11:06

Då var dagen här!!

Nu sitter man på tåget, den första av många. Är förväntansfull och det ska bli så spännande, men även nervöst :) det är nu det börjar!

Natten handlade mest om blixtrar och dunder och lite sömn. Men det är en kort dag och spänningen gör mig pigg.

Jag är så glad över att jag fick jobbet och, ett jobb som ställer höga krav på mig men ger mig utmaningar som kommer göra att jag växer i min yrkesroll :)

Denna sommar vi haft har varit underbar och den är inte slut än! Har jobbat hela sommaren och gjorde min sista dag som anställd på Coop i fredags.

Jag lämnar nu restaurang efter 14 år, det känns otroligt konstigt och lite sorgligt! Men ser fram emot vad mitt nya yrkesval kommer ge mig!

Ta hand om er!

Av jennie westergren - 7 maj 2014 06:55

Då sitter man på tåget med full resväska för att spendera två fartfyllda sista dagar på sin praktik. Har ett härligt hotellrum väntandes på mig :)

Om två dagar så är dagen äntligen här, den dagen som kändes så avlägsen i höstas och långt borta för 8 veckor sen!

Det ska bli så spännande att se resultatet av sitt arbete :)!

Grymt är att det endast är ett fåtal platser kvar, så vill man gå får man snabba sig att anmäla sig.

Idag är det full fart som gäller imorgon kommer merparten av dagen spenderas på Svenska mässan för att iordningställa allt. Så nu ska allt det lilla fixas så vi känner oss redo för fredag!

Dock är jag grymt besviken att mina presenter inte kommit än och som det ser ut så kommer jag inte kunna ge mina härliga kollegor dem innan jag slutar, men får se det från den ljusa sidan, jag får en andledning att åka ner igen :)

En present har jag dock med mig och det är till någon som fortfarande vägs i gram, som kommer göra många människor lyckliga och bli oerhört älskad :)

Så idag är sista dagen man tog tåget på morgonen från Trollis mot stora staden, pendlingen är slut och det är dags för skola igen. En kurs kvar och ämnet är affärsjuridik. Boken har kommit och jag känner mig redo att läsa sista kursen innan min examen.

Två år har gått fort!!

Önskar alla en fin dag!

Kanske en dag!

Av jennie westergren - 5 maj 2014 06:35

Har haft en skön helg! Och jag känner mig otroligt taggad inför sista veckan på MiG!

Var inne och jobbade halvdag på jobbet i fredags, fick gjort pärmarna till alla utställare, börjat på vår pop- up vägg. Lite stressad ska jag erkänna att jag är över om jag fått med allt och har allt under kontroll. Men så brukar det kanske vara :)

Lördag spenderades med Elfhögdagen och Williams avslutning i innebandy. Sen blev det storstädning när man kom hem. Det är alltid lika skönt när det är gjort!
Fint väder har det varit oxå och kunde inte önska mig en härligare dag på söndagen då det var dags att bli ett år äldre :)

Dagen började med frukost på sängen, det hade jag beställt och Savanbahvar helt inne på det :) så det fick jag. En annorlunda födelsedagssång levererades till min förtjusning :) paket levererades likaså :)

Mamma och Roland kom på besök så vi både fikade och åt mat :) det var en härlig dag! Många gratulationer så det värmde ända in i själen!

Nu är det måndag, och det är min sista vecka på MiG. Den kommer avslutas med Marknadsföreningens Dag :)

Ser framemot denna vecka med blandade känslor!

Nu sitter man på tåget och ska blunda en stund :)

Av jennie westergren - 29 april 2014 07:03

Igår var det dags att skaffa pass till barnen, det var en rolig historia i sig :) lång nl var det! Allt började med att man skulle fylla i blanketter för barne och det gjorde jag ju och vi skrev under. Sen läste man att det skulle ju bevittnas när man skrev sin underskrift, det var bara att skriva om :)

När det väl var vår tur så det första Savannah frågar tjejen var : är du en riktig polis! :) Det tog sin tid att ta pass, tror William skrev sin namnteckning minst 10 ggr :) var väl inte helt nöjd men vi tog den namnteckningen ändå :) kan ju inte stå där hela natten.

Något väldigt positivt var att inse att Savannah växt några centimeter till, nu är hon 121,5 cm :) det är härligt och underbart! Hon har alltså växt 16 cm sen vi började med tillväxthormon :)

William växer så det knakar just nu, nu skiljer det bara 22 cm mellan oss, snart går jag från näst längst till näst kortast :( haha

Ska beställa hamam till mig och mamma, blir en bra början på semestern dagen innan vi åker :) som man längtar nu! Det är nu bara 43 dagar kvar :) det enda som är kvar för barnen är deras spruta, den vill inte Niclas vara med på så då får vi ta den när min praktik är över.

Nu är det bara en vecka kvar efter denna! Den kommer att avslutas med Marknadsföreningens Dag! Ska bli så spännande! Vi har otroligt bra föreläsare och nu har vi även det angenäma problemet att fixa två montrar till då fler företag vill vara med oss som utställare under dagen! :) men detta ser vi bara positivt på! Det är en mycket kvalitativ och välbesökt dag och en grym plats att synas på för att stärka sitt varumärke och öppna upp möjligheten till nya kontakter och affärsmöjligheter!

Ska bli otroligt spännande att få vara med på denna dags samtidigt som det är lite ledsamt då det är min sista dag! Ska göra allt jag kan för att den ska bli så perfekt den bara kan bli!

Strax framme i Göteborg och en ny härlig arbetsdag kan börja :) solen skiner och det är skönt ute :)

Ha en bra dag alla!

Av jennie westergren - 28 april 2014 06:30

Då jag har varor med mig till jobbet beslutade jag att det får bli bussen, men att det skulle lukta på detta sättet var jag inte beredd på :(

Får väl hoppas att det inte sätter sig för då tycker jag synd om mina arbetskollegor främst de jag delar rum med.

Helgen har varit bra, fått tvättat bilen utvändigt och invändigt, sommardäcken är på och gräset har blivit klippt :)

Min förkylning vill inte släppa tror nog det är allergi eller nått för det blir inte bättre tyvärr.

Idag ska vi besöka polisen och fixa passen till barnen, när skrivaren strejkar och man behöver båda föräldrarnas underskrifter får vi göra på detta sätt. Tur de har öppet till 19.

Fredagen tog en underbar vändning och blev hur bra som helst, så idag har jag mycket jobb framför mig men det är bara roligt och då kan man ha hur mycket som helst:) har en lista på vad som ska göras så man inte missar något :)

Nu är jag strax vid tågstationen och resan mot jobb börjar, en härlig dag verkar det bli med :)

Mina härliga vattentorn hemma :) ser ut som svampar på kvällen när de lyser :)

Av jennie westergren - 25 april 2014 06:02

Härlig morgon och pigg, en bra kombination :)
Idag är det frukost på SKF det ska bli intressant, och nu är helgen bara några timmar bort.

Igår var det föräldramatch i innebandy och det är alltid lika roligt, vi avslutade med pizza. Nu är det bara Elfhögdagen kvar den 3 maj sen är det slut för säsongen.

Det var en fin morgon att vakna till, solen håller på att komma upp och det var gott väder då kan inte dagen annat än bli bra :)

Håller på med en debattartikel efter att jag såg ett program på datorn igår och blev aningen sur, att man inte kan debattera om rätt saker som har med valet av ämne att göra. Kommer säkert bli sågad och halshuggen men det får jag tåla! :)

Så här fin morgon kan man vakna till :)

Nu ska vi se vad Metro har för nyheter :)

Av jennie westergren - 24 april 2014 06:52

Idag var det lite kallare på morgonen och det rev gott i kinderna :) men det var bara gott man vaknar till liv!

Idag är det föräldramatch i innebandyn och jag hoppas på många föräldrar :) idag för vi visa vart skåpet ska stå haha :) detta kommer avslutas med pizza och tjatter :)

Det är roligt när vi kan hitta på saker med barnen. Kommer dock lite försent så de kommer vara väl uppvärmda :)

Idag ska jag rätta till misstaget som jag gjorde igår, man får hoppas man inte blir halshuggen :)

Idag blir det att förbereda för fredagens frukost dör SKF kommer vara värd. Ska bli otroligt intressant att lyssna till.

Nu börjar det närma sig ned resan och det är mycket man ska hinna med nu när barnen ska med, pass ska fixas, de ska ta spruta och sen måste det säkert handlas endel med:) men det ska nog fixa sig :) barnen ser verkligen fram emot arr komma dit och de tjatar hål i huvudet på mig men det är väl så st ska vara :)

[Bild]

Ser ut att bli en fin dag idag!!

Om jag hade fått ändra något med att pendla till Göteborg så hade det varit att man hade täckning hela vägen, det har i alla fall inte jag nu.

Av jennie westergren - 23 april 2014 06:57

Då var morgonpromenaden gjord, det var härligt! Nu sitter man på tåget mot Göteborg och en nu arbetsdag väntar :)

Nu örnser bara lite mer än två veckor kvar på min praktik sen är det skola igen. Sista kursen innan examen! Dessa två åren har fått jättefort!

Har lärt mig så mycket framförallt på mina praktik perioder och i synnerhet på MiG Marknadsföreningen i Göteborg! De har verkligen varit underbara!!

Sista kursen är affärsjuridik ett tungt men roligt ämne!

Igår hade jag ett bra samtal dör jag verkligen fick använda alla mina kunskaper och erfarenheter jag har och det slutade med en preliminär bokning iallafall som jag hoppas nu ska in :)

Idag måste jag se över hur jag ligger till med Marknadsföreningens Dag, så vi ligger i fas och inte glömmer något! Vill ju att denna dagen blir perfekt både för utställare och besökare :) det är spännande att se något växa fram :)

En tanke som slog mig igår som inte är den viktigaste frågan, men jag undrar varför det inte finns säkerhetsbälten på tåget. Måste ju vara högst olyckligt om tåget spårar ut! Visst det händer kanske inte ofta, det är ju mer vanligt att det står still men borde det inte vara en säkerhets åtgärd som skulle hjälpa om det händer?

En krock med ett tåg måste ju verkligen vara en katastrof, och det är ju många som pendlar idag. Kanske får jag svar en dag :) eller så får jag väl se till att det görs något åt det :)

Nu är vi halvvägs till Göteborg och jag ska blunda en stund! Önskar alla en fin dag, det vet jag att jag ska ha. Man kan inget annat när man har så fina kollegor!