jenniewestergren

Av jennie westergren - 26 mars 2014 06:40

Trots en gråmulen morgon med duggregn känner jag på mig att detta blir en bra dag :)

Snart väntar en tågresa mot Göteborg och ännu en dag på min praktikplats MiG :)

Det är fullt upp hela tiden så idag är min förhoppning att få sålt de sista två montrarna till Marknadsföreningens Dag samt att vi har ett spännande lunchseminarium :)

MiG står gör erfarenhet, kunskap och affärsnytta och är ett av Göteborgs största affärsnätverk. Vi samlar Göteborgs företagare i olika aktiviteter och ger möjlighet till att nätverka. Visst låter det spännande!

Tiden går fort nu och snart är det dags för sommaren att komma och en två veckor lång semester i Turkiet med barnen och min fina mamma väntar :) kan säga som så att vi längtar!! Barnen mer än mig tror jag :) ska bli så roligt att få visa dem mitt fina Side!

Så trots gråmulen morgon har jag så mycket att se fram emot att jag gläds i mitt hjärta!

Av jennie westergren - 21 mars 2014 18:29

Vilket seminarie!! Så bra :) idag hade vi fullsatt med kölista :) dagen präglades med att stärka MiG:s varumärke i vår monter och sedan detta lunchseminarie :) dagen avslutades med After Work :) nu väntar man på tåget hem!

Bilder från seminariet! 145 personer var vi :)

Av jennie westergren - 21 mars 2014 06:08

Idag är sista dagen i vår monter på TUR mässan, många bra samtal blev det igår :)

Idag har vi även luchseminarie på mässan där vi har Nine Yards som värd, roligt är att det är fullbokat. Ska bli väldigt spännande :)
Det är ett väldigt intressant ämne de ska prata om!

Det har varit en väldigt rolig vecka och är så glad över att få vara tillbaka på MiG!

Vår fina monter står på sektion TUR event, glöm inte komma förbi om ni är på mässan!

Av jennie westergren - 20 mars 2014 07:26

Nu sitter man på tåget ner mot Göteborg, idag blir det att arbeta i montern för hela slanten :)

Vi står med vår monter på TUR event och det ska bli en väldigt spännande dag :) vi hoppas på många bra samtal i vår monter så alla är välkomna att säga hej!

Vi har även en tävling med två bra vinster så varför inte pröva lycka och vinna?!

Monterbyggandet gick jättebra igår, så vi ser mycket fram emot att få företräda MiG :)

Bild får komma under dagen :)

I helgen blir det först klippning och slingning av håret ska bli så gott. Världens bästa är den som ska fixa mig :) På söndag är det synundersökning samt nya glasögon och solbrillor :) ska verkligen njuta denna helgen och idag är det torsdag så snart är vi där :)

Skrev mer på min dotters långa resa, härligt att se något växa fram, ännu bättre blir det när man även kan ha foton som berättar de med.

Savannah har nu äntligen slagit slag i saken och tagit hål i öronen och hon är väldigt stolt! Så alla kan ju förstå vad hon vill ha i födelsedagspresent :)

Vill önska alla en bra dag!!

Av jennie westergren - 19 mars 2014 07:27

Idag var det en gråmulen morgon och regn, men när man mår bra så märker man det knappt :) Idag är det mycket som ska göras, vi ska vara med på TUR mässan i två dagar och idag handlar det om monterbygge :)

Vår monter kommer bli så fin och vi hoppas självklart på många som kommer och besöker vår monter under torsdag och fredag :) finns fina vinster man även kan vinna!

På fredag har vi även "frukostseminarium" som börjar lite senare men är väl värt att vänta på! Nine yard är frukostvärd och de har spännande saker att berätta, så missa inte att anmäla er så även ni får vara med :)

Igår började jag skriva ner vår långa resa som vi gjort med Savannah och långt blir det! Man insåg snabbt att alla känslor och minnen snabbt kom tillbaka. Man fick ibland hålla tillbaka tårarna. Det kom ett helt känslosvall och det nästan knöt sig, samtidigt får man se det som att vi även har blivit formade av allt detta och växt som människor.

Vår dotter har varit en kämpe under hela tiden och alltid varit glad trots flera bakslag, även vår son har tagit detta bra det är inte lätt att leva med ett sjukt syskon.

Men framtiden ser ljus ut och det är vi glada över!!

Vem vet, det kanske finns en liten författare i mig så man skickar den till ett bokförlag :) men främst skriver jag för att minnas och en dag även kunna ge den till vår dotter, så även hon kan läsa den resa hon har gjort.
Men jag ska erkänna att mycket i vår resa hade aldrig behövt ske om hon inte blivit felbehandlad i vården och detta slår mig varje gång som jag tänker på det. Jag känner att jag fortfarande kan bli arg, även om man bearbetat det mesta och lagt det bakom sig.

[Bild]

Så här kan det se ut på ett ständigt återkommande besök på ögonmottagningen på drottning Silvias barnsjukhus.

Livet har olika vägar för oss och detta blev vår, nu ser vi framåt och hoppas på en ljus framtid! :)

Av jennie westergren - 18 mars 2014 07:24

Så sitter man på tåget ner mot härliga Göteborg :) ännu en arbetsdag väntar!

Solen skiner inte idag men det är inte kallt och nu känns det bra att välkomna våren :) härligt när det är ljust ute man blir mycket piggare och gladare :)

Det var en rolig dag igår och så mysigt att träffa alla igen. Dock vart jag trött när jag kom hem och somnade gott i soffan:) när man vaknade var det bara att förflytta sig till sängen haha :)

Jag har verkligen haft tur som hamnat på denna arbetsplats, inte nog att de arbetar för att skapa affärnytta för Göteborgs företagare de gör det mycket professionellt och med mycket kvalitet. Jag lär mig nya saker hela tiden och det är en härlig känsla att få så mycket kunskap som jag kommer ha stor nytta av när jag ska ut i arbetslivet igen efter min examen :) sen är de ju så underbara och genuina ett härligt gäng att jobba med :)

Idag är en ny dag och nya samtal väntar att ringa, idag är dagen det händer det känner jag på mig :)

Nu lite musik i öronen och bara njuta av färden MIT Göteborg!

En ganska grå dag, men det är ljust och jag är glad i sinnet :)

Av jennie westergren - 17 mars 2014 07:37

Då bär det av till Göteborg, nu ska man pendla i 8 veckor och ser så fram emot detta :) nu ska jag vara på Marknadsföreningen i Göteborg MiG, har längtat och nu är dagen här :)

Idag skiner solen en riktigt bra start på dagen! Var inte ens jobbigt när klockan ringde imorse :)

Nu har man vara denna LIA:n och en kurs i affärsjuridik sen tar man sin examen och kan titulera sig Marknadsinriktad företagssäljare :)

Har sökt några jobb och hoppas någon nappar, vore hur härligt som helst om man hade fått ett jobb nu när man slutar, och att ge upp finns inte på min karta det gäller att inte ge sig och man är bu inte oxe för inget, envis som tusan är jag :) hihi

Är så taggad att sova en stund är helt omöjligt och missade att ta en Metro så då får man titta ut genom tågfönstret och dagdrömma lite :)

Idag blir en bra dag det känner jag på mig!!!

Tjingeling!

Snart kommer jag! :)

Bilden är tagen på ett av våra uppskattade frukostseminarium :)