jenniewestergren

Alla inlägg den 16 april 2014

Av jennie westergren - 16 april 2014 06:58

Då började man sin dag med en promenad till stationen och var framme 3 minuter innan tåget gick helt perfekt :)

Det var en bra morgon att starta på. Luften var frisk och man vaknade verkligen till liv.

Idag blir en dag där telefonen ska bli min bästa vän, finns väl inget företag som vill missa att synas på Konvent Framtid!

Jag måste bara berätta om vad som hände igår, har aldrig under min tid som jag pendlat till Göteborg stött på någon konduktör som var så sur och otrevlig!

Det började med att hon ropade ut att hon nu skulle gå runt och titta på alls biljetter och om man åkte på vissa kort skulle legitimation och typ mecenat kort fram och det är helt i sin ordning.

När hon sen kom till vår vagn efter mycket om och men, skriker hon ut att ta fram våra biljetter för de vill hon se, denna tonen på rösten var verkligen inte trevlig.

När hon kom fram till mig tittade hon på mitt pendelkort och därefter på mig och säger surt: och du har legitimation med dig förstår jag!
Ja visst säger jag som redan förberett med körkort. Hon tittar och säger ja du har väl studiekort också för annars kan du inte åka på detta!

Jag visar mitt studiekort och hon suckar då hon tydligen tyckte det tog för lång tid.

Sen fick han som satt jämte mig en duvning då han inte hunnit få fram studielegitimationen på telefonen till hon kom och utbrister: men jag ropade ut innan vi lämnade Göteborg och då fanns det internet.

Och visst i sak har hon rätt, vi ska vara förberedda med våra färdbevis och vill hon se dem ska vi visa dem, men man kan också vara trevlig likväl som hon säkert vill att vi ska vara trevliga tillbaka.

Men nu är det en ny dag och jag ska sluta gnälla :)

Önskar er en fin dag!

Ovido - Quiz & Flashcards